Home » Reklama » Reklama? Ile to kosztuje?

Reklama? Ile to kosztuje?

reklamaAby nowa firma mogła wybić się na rynku, potrzebuje skutecznej reklamy – teoretycznie każdy dobrze o tym wie, a jednak tak wielu młodych przedsiębiorców upada nie dlatego, że mają zły pomysł na siebie, lecz z powodu niewłaściwego zarządzania reklamą. Skuteczna reklama może odnieść skutek w postaci zwiększonych obrotów, lecz nie musi – jeśli będziemy oferować fatalne produkty i zaniedbywać klientów, to żadna reklama nie wybroni firmy.

Dlatego kroki marketingowe należy podejmować tylko wtedy, gdy opinie nielicznych klientów świadczą o tym, że robimy wszystko tak, jak należy, jednak klientów jest niewielu tylko dlatego, że o nas nie wiedzą. Dobra agencja marketingowa (jak na przykład Funktional z Krakowa) będzie potrafiła opracować cały szereg akcji mających na celu wypromowanie naszych usług.

Umieści ona odpowiednie reklamy w odpowiednich kanałach reklamowych i pokieruje kampanią reklamową w odpowiednią stronę, by klienci zaczęli walić drzwiami i oknami. Tak naprawdę ogranicza nas tu tylko suma pieniędzy wydanych na reklamę – im więcej ich wydamy, tym lepsze będą efekty, bo akcje promocyjne będzie można zrobić na większą skalę.

Z kolei jeśli myślimy tylko o tym, by przeznaczyć maksymalnie kilkaset złotych na wypromowanie firmy, wówczas jedyne co możemy zrobić to wydrukować stos ulotek – które niekoniecznie muszą odnieść jakikolwiek marketingowy skutek, jeśli nie będą połączone z wieloma innymi formami reklamy. A zatem reklama – jak najbardziej – ale tylko dobrze doinwestowana.

, , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*