Home » Biznes » Big data dla farmacji – nieuniknione zjawisko

Big data dla farmacji – nieuniknione zjawisko

Apteka to miejsce, do którego przychodzi klient będący pacjentem, a więc osobą udającą się do placówki z problemem zdrowotnym, szukającym porady medycznej. Apteka powinna zatem odpowiadać na potrzeby takiej osoby. Nie tylko być miejscem prostej sprzedaży produktów medycznych, leków, suplementów i akcesoriów medycznych. klient apteki powinien czuć się nie tylko obsłużony, ale i „zaopiekowany” (wzmocnione winno być jego poczucie bezpieczeństwa, które same w sobie ma moc uzdrawiającą, poprawiającą samopoczucie każdego człowieka; a osoba w złym stanie zdrowotnym ma tego poczucia spory deficyt). Farmaceuta ma za zadania nie tylko wydać lek, jakiego pacjent-klient pożąda, ale i porozmawiać z nim chwilę o problemie zdrowotnym, wypytać, posłużyć radą, wskazać zamienniki leku lub leki bardziej pomocne na problem, z jakim klient przychodzi. Farmaceuta musi przestrzec klienta przed możliwymi interakcjami, wskazać przeciwwskazania, możliwe problemy alergiczne ( rsa24.pl )

Wszystkim tym sprawom może przysłużyć się także system zarządzania apteką. Jest to oprogramowanie komputerowe, które umożliwia sprawne funkcjonowanie danej placówki lub zarządzanie całą siecią aptek i hurtowni farmaceutyczno-medycznych. Dziś większość czynności pośredniczących pomiędzy produkcją leku w fabryce producenta a jego sprzedażą bezpośrednią w punkcie sprzedaży detalicznej, czyli w aptece odbywa się poprzez systemy komputerowe. Dlatego tak ważne jest posiadanie w aptece odpowiedniego sprzętu komputerowego i oprogramowania. Bez tego w dzisiejszych czasach żadna apteka nie spełni swoich zadań.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*